Megans Sommerhus

poetiske skriverier om himmel og jord

En nøgle

Jeg tror du har et medfødt coaching talent, har en af mine medstuderende på kurset netop skrevet til mig. Det var sødt sagt og jeg blev glad for ordene, for det tror jeg nemlig også. Jeg opdagede det jo på kurset, fik det bevist, afprøvet og mærkede, hvilken kæmpe forskel det gjorde for mig at gøre noget, som giver mening og som er i tråd med alt det, jeg tror på og ånder for. Det er det jeg skal. Skrive, coache, inspirere … og selvfølgelig skal jeg også leve af det!

Der er lang vej endnu og jeg kan ikke se vejen for bar’ træer. Det vil sige, jeg kan ikke se vejen, fordi der står dollartegn på vejskiltene. Læg dine penge her. Det koster! Det koster knapper og kongens mønt at tage den uddannelse, jeg nu sværmer for, og selvom jeg er næsten er blevet til en sommerfugl, er jeg alligevel ikke helt flyveklar. Måske mangler jeg støv på vingerne? Til gengæld har jeg støv på hjernen og jeg tænker ikke helt klart i øjeblikket. Jeg lader mig påvirke. Og jeg giver alle mulige ting skylden, min venten på endnu en menstruation eller overgangsalderen og ligegyldigt hvad, så fylder hele det hormoncirkus mig med en vis portion vemod, som jeg ikke kan ignorere. Det tramper rundt i min krop og tumler med mine tanker, river vægge ned og klasker mure op, hvor jeg overhovedet ikke havde forestille mig, at der skulle være nogen afgrænsning. Hvis det lyder kryptisk, så er det helt rigtigt formuleret. For det er sgu kryptisk lige nu!

Jeg er gået i stå. Jeg er virkelig faldet i et sommerhul af dansende kviksand og jo mere jeg adlyder dets melodi, desto dybere synker jeg. Det her må være en fælde! Det her er en prøve. En test, som jeg skal bestå og klare, fordi sådan er det bare. Sgu. Her i livet. Her på denne afventende stationsplatform, hvor toget ikke kan ses i miles omkreds. Hvor den eneste lyd er dråberne fra regnen, som siler ned og hvor tavsheden skriger og danner ekko i horisonten.

En test. En prøve. Jeg må forsøge at løse den gåde. Jeg ved, at der er en nøgle og jeg vil finde den! 😉

Single Post Navigation

2 thoughts on “En nøgle

  1. Måske du bare skal vente..
    Ingen beslutninger tage.
    Bare vente og se hva der sker.

    • Miri, måske har du ret. Måske er det ikke tid til handling lige nu.

      Hvordan har du det? Jeg kan ikke svare på din blog og bruge blogger overhovedet. Glæder mig til at se dig! 🙂

Skriv et svar

