Megans Sommerhus

poetiske skriverier om himmel og jord

Regn og underligt humør

Jeg er i fuld gang med at gøre rent og så sidder jeg pludselig her. Jeg kom forbi min PC og så kaldte den højlydt. Nu gik det ellers gå godt. Støvsugning. Ordne badeværelse. Tørre støv af. Jeg satte god musik på, blandede CD’er, gamle numre med Sebastian og lidt nyere med Tina Dickow. Tekster, som satte ord i hovedet på mig, formuleringer, tanker … så røg rengøringen på gulvet i en trommesolo og jeg åbnede døren til mit sommerhus og smuttede ind. Skulle bare lige …

Ord. Jeg elsker de gode tekster og jeg kan ikke holde dem fra mig. Tværtimod. De lever i mig og formulerer sig med eller uden min hjælp. Sådan føles det og tro mig, det er ikke med min gode vilje at jeg sidder her og skriver, for jeg ville langt hellere få den rengøring overstået, så jeg kan lave lidt mere inspirerende ting. Regnen siler ned udenfor og det blæser køligt. Koldt. Koldt for juli. Men jeg danser og synger og formulerer ord og bliver sådan lidt fanden-i-voldsk i humøret og tænker; gud gider jeg ej gøre rent! Det er dødsygt. Jeg vil hellere …

Heldigvis er jeg snart færdig. Og eftersom jeg besluttet mig for, at jeg skal løbe tur i dag, i regnvejr, så må det blive sådan. Jeg har været i bad og vasket hår, gjort mig rimelig lækker, ha ha, og nu skal jeg ud og svede. Blive drivvåd og utiltalende dryppende, svedig og irritereret over at have vand i løbeskoene. Præmenstruel? Det vil tiden vise. Det kan jeg åbenbart heller ikke helt regne med mere. Mærkelige tider. Jeg er rastløs, modløs og noget så løssluppen på samme tid. Danser i tomrummet og åbner døre på klem uden at gå ind. Lytter bare. Mærker. Og så danser jeg videre. Regndans. Dansesko. Løbesko. Snart.

Single Post Navigation

Skriv et svar

