Megans Sommerhus

poetiske skriverier om himmel og jord

Feng-shui og sved

Det er næsten ulideligt, lummert, varmt. Jeg er rastløs og har lyst til bare at sidde og læse, men noget i mig får mig op af stolen og gør mig aktiv. Og det er ikke varmen! Den hænger som en tung dyne over landskabet, solen bager og vinden er også nærmest tropisk. Mærkeligt vejr. Klimaforandringer. Samme klimaforandringer, som finder sted i mig i disse tider. Intet forbliver som det er. Alt skal ændres. Forandres. Forvandles.

Jeg har brugt rastløsheden og lysten til at foretage mig noget værdifuldt til at lave en ordenligt omgang feng-shui i mit klædeskab. Det gør jeg fra tid til anden og jeg synes, at det gør godt at give tøjet videre til et godt formål. Det tænker jeg på, når jeg med temmelig hård hånd lægger det i de klare plastsække. Først er jeg tøvende, hænger lidt ved noget, som jeg måske kan bruge en dag, men til sidst er jeg resolut og handledygtig. Lidt hård måske, men det går til et godt formål. Og det er ikke til at ligge i bunden af mit klædeskab. Det skal videre. Alting skal flyde. Ud og arbejde. Sådan tænker jeg, mens jeg rydder op og sveder. Det må være den lumre varme, som gør mig så varm. Ikke mine egne indre klimaforandringer! 😉

Nu ser klædeskabet mere indbydende ud. Tilbage er kun det tøj, som jeg har tænkt mig at bruge. Tøj, som er en del af mig lige nu. Jeg er lidt flov over at have købt så meget, som jeg nu blot kan give videre, men samtidig tænker jeg at jeg har bidraget til … ja hvad har jeg egentlig bidraget til? Fremover vil jeg tænke mere over mine indkøb, købe bedre, bedre kvalitet, tøj som er mere mig og som jeg er sikker har en længere levetid. Lidt men godt. Kan jeg mon det? Jeg er ikke kendt for at have begrænsning som min styrke. Nærmest tværtimod. Jeg er et menneske, som gerne vil ekspandere og som ikke kan lade være. Jeg fristes. Jeg finder farver og former, som jeg må prøve og eksperimentere med. Det gælder på mange områder. Når jeg laver mad. Når jeg skriver. I det hele taget ja.

Nu kører jeg afsted med tøjet og afleverer det i det gode formåls tjeneste. Og så vil jeg svede videre, men denne gang med en god bog i solen. Eller skyggen.

Single Post Navigation

One thought on “Feng-shui og sved

  1. Kender det godt,indimellem ryddes der osse ud både i tøj og andre ting og sager. Da jeg flyttede blev der for alvor ryddet ud, i gammelt skrammel.
    Feng Shui,tiltaler mig meget, kan nok ikke gennemføre det 100%,men lidt har jo også ret.
    Knus 🙂

Skriv et svar

